UK Bookmakers

Legislatia europeana si Culoarea Poltica a Sindicatelor de Politie

Scris de Thomas CSINTA. Posted in Dezvaluiri


I. LEGISLATIA EUROPEANA A SINDICATELOR DE POLITIE

Prezenta LESP (Legislatie Europeana a Sindicatelor de Politie) a fost elaborata (conceputa) la cel de-al doilea Congres al Consiliului Europei al Sindicatelor de Politie, organizat in 1992 la Strasbourg (Franta) in cladirea Consiliului Europei si modificata de catre Comitetul Executiv de la Sofia (Bulgaria) in noiembrie 1999.

ASPECTE ORGANIZATORICE SI FUNCTIONALE

Politia trebuie sa constituie (sa fie) un serviciu public in serviciul comunitatii.
Ea are misiunea de a garanta cetatenilor (tuturor cetatenilor) libera si pacifista exersare ale drepturilor si libertatilor lor recunoscute prin lege.

 

In acest scop, comunitatea trebuie (este obligata) sa asigure :

• Absenta oricarei ingerinte (amestec ilegal) de natura politica in activitatea Politiei.

• Demilitarizarea sub toate aspectele ale serviciului prestat de Politie.

• Respectul si protectia drepturilor fundamentale ale catatenilor.

• Transparenta in ceea ce priveste modul de actiune (comportare) a Politiei si a organelor sale directoare, precum si controlul activitatilor lor de catre autoritatea executiva si legislativa.
• Limitarea actiunii (activitatii) Politiei la lupta contra oricarei forme de criminalitate.

Pentru ca Politia sa se poata adapta comunitatii si sa se poata apropia de cetateni este nevoie de descentralizarea ei administrativa.

De fapt aceasta conditie este esentiala pentru a permite, pe de o parte comunitatii sa participe la elaborarea programelor de prevenire ale delictelor, iar pe de alta parte, politiei sa-si exerseze activitatea, vizand inainte de toate, integrarea sociala.

Politia ca institutie, trebuie sa depinda de puterea executiva, activitatea sa fiind controlata de catre puterea legislativa, de catre cei alesi si de catre cetateni, cele trei dimensiuni de control civic, care reprezinta un element inconturnabil al unei societati democratice si care trebuie efectuat conform cadrului juridic constitutional al fiecarei tari in parte.

Regulile care guverneaza functionarea si activitatea Politiei ca institutie, trebuie sa permita exercitarea drepturilor si libertatilor individuale, precum si a celor colective ale fiecarui membru al ei.

Ele nu trebuie sa comporte alte restrictii sau limite decat cele impuse de catre sistemele juridic si constitutional, permitand astfel politistilor sa-si exerseze activitatile lor cu impartialitate, fara nici o discriminare rasiala sau ideologica, de a nu se lasa corupti si de a nu se supuna unor ordine care contravin legislatiei in vigoare (sunt contrare legii)

Pentru a garanta ca serviciul prestat de politie respecta drepturile fundamentale ale omului si pentru a lupta cu eficacitate contra dezvoltarii si largirii retelelor criminale internationale este absolut necesara armonizarea legislatiilor specializate in materie criminala, cu respectarea insa a unor specificitati cu caracter national.

Colaborarea serviciilor de politie la nivel european trebuie sa fie insotita de o cooperare a tututror organizatiilor competente in domeniu, indiferent daca ele sunt guvernamentale sau interguvernamentale.

 

RELATIILE CU CUMUNITATEA (CETATENII)

 

In exercitiul activitatii profesionale, politistii trebuie :

a) Sa-si exercite atributiile lor, consacrandu-se lor in totalitate

b) Sa impiedice practicile abuzive, arbitrare sau discrminatorii, susceptibile sa se traduca prin acte de violenta si vandalism (violenta fizica si morala) si sa se opuna oricarui act de coruptie, pe care au obligatia sa le denunte forurilor superioare competente in materie

c) Sa trateze cetatenii cu respect si atentie. Sa-i asiste pe cetateni si sa-i protejeze, luand deciziile necesare corect pentru a evita orice consecinta grava imediata si iremediabila.

Sa respecte principiile conform carora trebuie sa utilizeze toate mijloacele de care dispun la momentul oportun, cu buna credinta (cu buna stiinta, constient)

d) Sa recurga la folosirea armelor (de orice categorie) numai in cazul in care viata lor sau integritatea lor fizica, respectiv a unei terte peroane, sunt in pericol, respectand principiul conform caruia utilizarea lor trebuie sa fie constienta. (atragand dupa sine responsabilitatea lor administrativa si penala)

e) Sa respecte onoarea si demnitatea cetateanului si sa vegheze asupra vietii si integritatii persoanelor fizice arestate sau anchetate de a caror paza si prptectie sunt insarcinati.

f) Sa respecte formalitatile, precum si termenele prevazute in sistemul juridic, in cazul arestarii unei persoane.

g) Sa pastreze secretul asupra informatiile de orice natura pe care le obtin in cadrul misiunilor care le sunt incredintate.


In oroice caz, secretul profesional nu trebuie sa gazduiasca activitati considerate ca delictuoase, conform legii.

h) Sa fie responsabili personal si profesional de toate actele de infractiune in raport cu legea, pe care le-ar putea comite in cadrul exercitiului functiilor si responsabilitatilor lor.
Sa fie constienti ca supunerea pe cale ierarhica superiorilor lor, nu-i absolva in nici un caz de responsabilitatea lor daca ei comit acte care violeaza legislatia in vigoare.

i) Sa contribuie la confirmarea imaginii si a obiectivelor unei politii in slujba si interesele cetateanului cu respectarea drepturilor fundamentale ale omului.

 

STATUT PERSONAL SI PROFESIONAL


Puterile politica si legislativa (publice) trebuie sa garanteze functionarilor de Politie dreptul de :

a) A se constitui in organizatii sindicale, de a alege in mod liber si democratic reprezentantii lor, ca de-altfel si acea de a face parte din organisme de arbiraj si de rezolvare a conflictelor care s-ar putea crea.

Ei trebuie sa aiba deasemenea dreptul de a fi ascultati in cadrul aceestor organisme, in privinta problemelor cu care se confrunta, care trebuie solutionate..

b) Sa primeasca pregatirea adecvata (apropriata) pentru realizarea misiunilor lor in cadrul atributiilor lor profesionale, in special in cele care privesc drepturile fundamentale ale omului si ale libertatilor publice.

c) Sa obtina gratie pregatiri lori, promovarile necesare, pe plan profesional,, social si human, conform principiului obiectivitatii si egalitatii.

Sa permita accesul femeilor in structiurile si organizatiile politienesti la toate nivele de responsabilitate

d) Sa primeasca o remuneratie justa care sa ia in consideratie factorii particulari al activitatii politienesti si care sa le garanteze securitatea economica, precum si a muncii prestate, pentru prevenirea actelor de coruptie in care ei ar putea fi implicati.

e) Sa beneficieze de un program si de un regim si conditii de munca, care sa le permita sa aiba o buna conditie fizica si psihologica, necesare pentru realizarea cu succes a actiunilor in care sunt implicati, in cadrul misiunilor lor dificile.

f) Sa nu se supuna ca functionari de politie nici unei restrictii sau limitari ale drepturilor si libertatilor permise de legenici ca indivizi si nici ca cetateni.

g) Sa nu se supuna ca functionari de politie nici unei restrictii sau limitari ale drepturilor si libertatilor sindicale sau asociatii care lor le sunt permise (acordate, autorizate) prin lege ca persoane care exerseaza o activitate salariata (remunerata).

h) Sa fie asistati de catre avocati in cazul procedurilor disciplinare sau penale care au loc in cadrul tribunalele ordinare (administrative, civile, de inalta instanta, etc)

i) Sa beneficieze de o aparare juridica corespunzatoare, chiar daca in cadrul misiunilor in care au fost implicati pe linie profesionala ei au comis abateri (neglijenta sau infractiune) in raport cu regulamentul preevazut de lege.

j) Sa beneficieze de o prptectie sociala apropriata (corespunzatoare) pentru ei si familiile lor. Statul are obligatia sa le garanteze aceasta protectie luand in consideratie riscul deosebit la care sunt expusi in actvitatea lor de politisti , precum si timpul consacrat acestei activitati.

k) Sa beneficieze de conditii economice si materiale necesare pentru permiterea dezvoltarii organizatiilor sindicale, asigurand autonomia lor fata de partidele politice sau de orice grupari ideologice, sindicale sau religioase.

l) A nu fi demis din functiile sale, nici macar temporar fara interventia si controlul tribunalelor de justitie sau ale mijloacelor de aparare administrative.

m) A nu fi judecati sau responsabilizati de activitatile lor profesionale exersate conform legislatiei corespunzatoare tarilor lor, indiferent de regimul politic sau de guvernamant caruia ele apartin, ci numai in cazul in care prin activitatile desfasurate sunt violate drepturile fundamentale ale omului, comitand crime sau delicte de drept comun.
A nu fi judecati sau responsabilizati cu sanctiuni sau pedepse colective

n) Ca organizatiile sindicale sa sprijine orice actiune judiciara impotriva unui politist a unui grup de functionari de politie sau a unei insitutii politienesti.
Ca ele sa fie consultate si sa participe la revizuirile, salariilor, ale sistemului de recrutare, de pregatire, de promovare, de afectare, de regimuri disciplinare, etc., des régimes disciplinaires, etc.

o) A nu concedia nici un functionar de politie pentru activitatile sale desfasurata in cadrul organizatiilor sindicale in acord cu legislatia nationala si europeana.

 

II. CULOAREA POLITICA A SINDICATELOR DE POLITIE IN FRANTA

Desi criza din cartierele defavorizate de tip ZUS (Zone Urbane Sensibile, a se vedea si: articolul autorului: http://cufr-prpagrandesecolesfranaises.blogspot.ro/2012/11/zus-les-zones-urbaines-sensibles-en.html) ale metropolelor franceze declansata inainte de alegerile prezidentiale din 2012 a fost aparent "solutionata" de catre autoritatile franceze, acum nu prea mai suntem convinsi ca solutia aleasa de Guvern ar fi fost cea adaptata realitatii si nici ca ea ar fi fost cea "optima".
De altfel, nu prea mai suntem convinsi nici de faptul ca, cel putin din acest punct de vedre, Stanga, cu stangacia ei, ar fi mai buna decat Dreapta, cu dreptatea ei!

Se pare ca cele doua tabere adverse implicate direct in criza, pe de o parte "borfasii" lui Sarko din acele cartiere, precum si "copii sai adoptivi" din toate structurile politienesti ale Ministerului de Interne, astazi sunt "huliganii" lui Walls (pe cand era Ministru de Interne, acum Prim-Ministru), cu aceasi "copii adoptivi" in linia intai si nu neaparat, mai putin severi, mai putin toleranti. (A se vedea si articolul "Nici Parisul nu crede in lacrimi": http://investigatie-jurnalistica.blogspot.com/2014/02/nici-parisul-nu-crede-in-lacrimi.html).Mai ales ca la alegerile prezidentiale din 2012, Nicolas Sarkozy, "Copilul minune al Secolului XXI", a promis natiunii, ca daca va pierde in fata lui Francois Hollande, el se va retrage din Politica. Pe atunci, poate ca acesta nici nu banuia ca poate fi si mai rau!

In sfarsit, daca primii au incercat sa se "revolte" din nou in semn de protest, atragand atentia, adevarat intr-un mod, adevarat, "neconvingator" (in raport cu cele intamplate anul inainte de alegeri !) asupra faptului ca tot ceea ce li s-a promis nu a fost facut, cei din urma se gandesc sa "faca" politica. (A se vedea si articolul "Copilul minune al secolului XXI.": http://www.romanians.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=1092)

Astfel, de la orele 17H00, cei 125.740 politisti francezi au inceput sa se prezinte la urne pentru desemnarea reprezentatilor sai in cadrul celor doua sindicate principale de politie, "Alliance", prima organizatie sindicala dupa alegerile din 2003, apropiat fostului Ministrului de Interne si Presedintele UMP (Uniunea pentru Majoritatea Prezidentiala), respectiv, fostul Presedinte al Frantei, Nicolas Sarkozy (2007-2012), si cealalta, "UNSA-Police", apropiat lui Ségolène Royal, revenita recent pe scena politica franceza in calitate de Ministru al Ecologiei (dupa "separarea" ei de actualul Presedinte al Frantei Francois Hollande, cu care are in comun patru copii: Flora Hollande, Thomas Hollande, Julien Hollande, Clémence Hollande), invinsa la alegerile prezidentiale din 2007 de catre Sarko, precum si pentru rolul sindicatelor lor (preferate) in cadrul FSNP (Federatiei Sindicatelor Nationale de Politie).

Pentru Colegiul celor 96.193 "Gardieni ai Pacii" si CRS-isti (Compania Republicana de Securitate, a se vedea si articolul autorului: "No mercy":http://investigatie-jurnalistica.blogspot.ro/2010/11/no-mercy.html), "UNSA-Police", o veche organizatie sindicala, compusa din "UNSA", si "SNPT" (Sindicatul National al Politistilor in Uniforma), o organizatie sindicala "dizidenta", sansele de a ajunge leader in federatie sint considerabile, avand in vedre buna reputatie a lui Ségolène Royal, precum si realatiile ei "cordiale" pe care le are cu actualul Presedinte al Frantei, respectiv, tatal celor patru copii ai sai, Francois Hollande. Cu atat mai mult cu cat dupa alegerile prezidentiale din 2002, prin alegerea lui Jacques Chirac ca Presedinte al Frantei, organizatia sindicala "Alliance" a obtinut in 2003, 32% contra "UNSA" care s-a multumit numai cu 22% si "SNPT" cu ceva mai mult, 25% !

La scrutin participa inca, SGPFO (Sindicatul General al Politistilor si al Fortelor de Ordine) care in 2003 a obtinut 12%, precum si alte doua formatiuni politienesti de dreapta si de extrema dreapta, "FPIP" si "Action Police".

Evident, politistii neaga orice fel de "politizare" a lor, dar din informatiile pe care le detinem, de la diversi "indic"-uri (n. a. este numele atribuit de catre politisti informatorilor lor!) nu exista nici un fel de indoiala ca oamenii legii au pozitii diferite in raport cu fostele reforme ale lui Sarko in materie de justitie penala si de reprimare severa a delincventei, respectiv, in raport cu cele ale lui Hollande (a se vedea pentru detalii articolele autorului: "Un pacat fatal al unui Presedinte de Stat francez": http://investigatie-jurnalistica.blogspot.ro/2010/12/un-pacat-capital-al-uni-presedinte-de.html; "Conjectura lui Matelly": http://investigatie-jurnalistica.blogspot.ro/2011/01/conjectura-lui-matelly.html;"Epure io credo...": http://investigatie-jurnalistica.blogspot.ro/2011/01/eppure-iocredo.html) care nu le "incalca in picioare" pe cele ale precedesorului sau, in ciuda "culorii" sale politice opuse! (A se vedea si articolul "Modelul de revenire al delincventei a lui Sarko": http://www.romanians.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=1080)

Rezultatele vor fi cunoscute in noaptea de joi, saptamana viitoare si comunicate presei in cursul zilei de vineri.

Din cele declarate de Jean-Claude Delage, Secretarul General al oganizatiei sindicale "Alliance" reiese ca desi ea sustine politica guvernamentala al fostului Presedinte Sarko, "caracterul politic al alegerilor prezidentiale nu este o grija a politistilor organizatiei sale", cu toate ca acesta ar putea fi un nou candidat la, la un nou mandat, in 2017.

In schimb, Joaquin Masanet patronul sindicatului "UNSA-Police" se declara deschis in favoarea lui Ségolène Royal.

Mentionam totusi ca cei 12.878 de Ofiteri de Politie si 1.766 de Comisari (si Comisari Sefi), precum si alte cadre ale Ministerului de Interne voteaza intr-un climat, oarecum "tensionat", avand in vedere faptul ca violentele urbane care au fost declansate de catre "borfasii" sau "lichelele" lui Sarko din cartierele defavorizate la sfarsitul deceniului trecut au fost reluate datorita nemultumirilor profunde (pe plan social) de catre H"huliganii" lui Walls (fostul Ministru de Interne, actualul Prim-Ministru).

Atat "Alliance" cat si "UNSA-Police" au organizat in ultimele saptamani o serie de manifestatii pentru a protesta contra acestui tip de violenta !

Mai mult, "UNSA-Police" a anuntat si o manifestatie nationala pentru sensibilizarea populatiei in privinta insecuritatii in mediul urban defavorizat (ZUS).

Ca replica la aceste manifestatii, Ministrul Francez de Interne s-a declarat favorabil unei legi noi de orientare a politistilor si jandarmilor, dandu-le un statut "nou" si mijloace noi asa cum se intamplase dupa alegerile prezidentiale din 2002.

Desi pare putin probabil ca reformele introduse de catre Sarko sa fie anulate, cu atat mai mult cu cat acesta "are de gand" sa revina pe scena politica franceza, ca Presedinte al Republicii, in 2017.

Insa, fiind "vizibile" interesele organizatiei sindicale "Alliance", Secretarul General al SNOP (Sindicatul National al Ofiterilor de Politie), Dominique Achispon, a solicitat inca pe 7 noiembrie 2002 Presedintelui Republicii, Jacques Chirac (pe vremea cand acesta era inca Presedinte al Republicii), sa intervina direct, cu fermitate, pentru ca sindicatele de politie sa nu fie manipulate si sa nu devina "pionii mizelor politice" in perioada "campaniei prezidentiale" !

In ceea ce il priveste pe Joaquin Masanet, Secretarul General al "UNSA-Police" a propus Ministrului de Interne sa reintroduca "Politia de Vecinatate", pe care a desfiintat-o Sarko cu ani in urma considerand-o "ineficace", cu comisariatele de politie deschise permanent, avand in vedere ca ele sunt "mjloacele" prin intermediul carora se poate asigura o "apropierea a Politiei locale, de populatie".

Aceast tip de Politie apropiata de "Politia de Proximitate" (idee sustinuta de catre PS-Partidul Socialist), respectiv, de "Politia de Liniste" dorita a fi creata de Primul Ministru, nu este deloc pe placul Dreptei, sustinut de-altfel si de catre sindicatul "Alliance", care este mai mult adept al interventiilor politienesti si al operatiunilor judiciare de "anvergura" cand situatia o impune si in special in cartierele defavorizate (ZUS).

In sfarsit in Colegiul Ofiterilor de Politie, departajarea celor doua sindicate "SNOP"(de stanga), actualmente majoritar si "Synergie" de partea lui Sarko, nu va fi evidenta, avand in vedere pozitiile lor "cat de cat comune", in special din punctul de vedere al reprimarii cu forta a delincventei care, in special in cartierele drefvorizate ar putea conduce la tensiuni greu de controlat si de suportat intre fortele de ordine si populatia local.

In schimb, in ceea ce priveste "SCHFPN" (Sindicatul Comisarilor si Inaltilor Functionari ai Politiei Nationale) nu exista nici un fel de dubii, cum aceasta organizatie sindicala detine un fel de monopol in "categoria" sa.

Din cele ce am aflat din surse apropiate de la alegeri, s-ar parea ca organizatia sindicala de stanga UNSA-Police" ar conduce detasat in alegerile profesionale ale Politiei, inlaturand astfel de la conducere in cadrul federatiei, organizatia sindicala "Alliance", sustinator "feroce" al politicii reformatoare in materie de delincvneta, a lui Sarko, care la desfacerea a 70% dintre buletine nu acumulase decat 36% din voturi, cu toate ca ele reprezinta cu 4% mai mult in raport cu cele adunate la ultimele alegeri din 2003.

Avand in vedre fuziunea dinte organizatiile sindicale "UNSA" si "SNPT" in "UNSA-Police", se spare ca succesul acestei organizatii profesionale de Politie este asigurat, precum si pozitia ei de leader in cadrul federatiei, pentru ca deja intre orele 23H30-00H30, peste 42% dintre voturi îi erau favorabile!

ar ulterior, la inchidere, modificari nu ne-au fost semnalate, cum 77% dintre sindicalisti s-au prezentat la voturi.

Asta practic inseamna ca "UNSA-Police", cu o "orientare de stanga" devine prima organizatie sindicala de Politie in Franta.


Alte rezultate.


"SGPFO” (Sindicatul General al Politiei) obtinuse 14% din voturi (12,48% in 2003)!

In ceea ce priveste extrema dreapta, "FPIP" nu acumulase dacat 5% (ca si in 2003) iar “Action Police - CFTC”, numai 1% desi spera sa obtina cel putin 7%!

Contactati "patronii" organizatiilor sindicale, ei s-au declarat "satisfacuti" de progresele facute, atat Dl Jean-Claude Delage, secretarul general al Organizatiei Sindicale "Alliance", care continua "sa se zbata" pentru politica reformatoare a lui Sarko contra criminalitatii, cat si Dl Joaquin Masanet, secretarul genreral "UNSA-Police", apropiat lui Ségolène Royal!

In schimb, la cadre, "SCHFPN" (Sindicatul Comisarilor si Inaltilor Functionari ai Politiei Nationale) care in 2003 era ultra majoritara cu 88%, sustinand si ea cu "convingere" politica reformatoare de reprimare a delincventei a lui Sarko, nu obtinuse dacat 58% din voturi fiind "inghesuit in colt" de catre "SICP-CFDT" care a reusit un scor foarte bun, cca 36%.

Dl. Olivier Damien explica "caderea libera" a rezultatelor "SCHFPN" datorita politicii pe care o promoveaza, fiind un "adept" l ideologiei lui Sarko, in materie de criminalitate (astazi, aproape 70.000 de detinuti incarcerati in centrele private de libertate) !

In sfarsit, la Ofiterii de Politie, sindicatul "SNOP" (de stanga) si-a pastrat primul loc cu 52%, un avans considerabil fata de rezultatele organizatiei sindicale "Synergie", 45%, clasata pe locul secund si sustinator al "Modelului de Prevenire al Delincventei a lui Sarko".

In concluzie, din pacate pentru unii, din fericire pentru altii, Modelul lui Sarko de reprimare si de prevenire a delincventei este un esec.

S-ar parea ca "dragoste cu sila" nu prea se poate face nici macar in Politie.

 

COMENTARIUL AUTORULUI

 

La prima vedere pare ciudat ca Sindicatele de Politie pot avea si o "Cculoare politica".

Urmarind insa de aproape acest alegeri, mi se pare firesc ca atunci cand salariatii Ministerului de Interne, fie ei politisti, jandarmi, CRS-isti, etc., respectiv, ofiteri activi, auxiliari, sau personal civil, sa poata adera la o ideologie politica, un drept fundamental ceea lor este garantat prin constitutie in Cartea Drepturilor Omului.

Intr-o tara cu democratie avansata ca Franta (dar si in altele ca SUA, Olanda, etc), unde exista mai multe Sindicate de Politie este considerat "normal" ca sindicatele sa fie "colorate" politic, adica sa aiba dreptul de a adera la o idologie a unui partid.

Numai o tara "totalitarista" este guvernata de catre un singur Partid politic.

Numai o tara in "drum" spre democratizare poseda un singur sindicat de Politie, fara culoare politica.

Pentru ca un guvern de stinga promite ceva.

Unul de dreapta, altceva.

Cum politistii sunt si ei oameni si multi dintre ei, in special cei care lucreaza in conditii deosebit de dificile, mai ales in cartierele gigant ale marilor metropole (ZUS), pot avea si ei o opinie politica.

Pe care o pot exprima, liber!

In fond si la urma urmei este vorba de demnitatea lor.

De securitatea lo.

Adevarat, conform statutului CSEP (Consiliul Europei al Sindicatelor de Politie, a se vedea si articolul cu acelasi titlu, publicat de acelasi autor in Revista « Pro Lex » nr.4: http://investigatie-jurnalistica.blogspot.ro/2010/10/legislatia-europeana-sindicatelor-de.html), Politia trebuie sa constituie un serviciu public in serviciul comunitatii.

Ea are misiunea de a garanta cetatenilor libera si pacifista exersare ale drepturilor si libertatilor recunoscute prin lege. In acest scop, comunitatea trebuie sa asigure: absenta oricarei ingerinte (amestec ilegal) de natura politica in activitatea Politiei, demilitarizarea sub toate aspectele ale serviciului prestat de catre Politie, respectul si protectia drepturilor fundamentale ale cetatenilor, transparenta in ceea ce priveste modul de actiune (comportare) al Politiei si al organelor sale directoare, controlul activitatilor lor de catre autoritatea executiva si legislativa, precum si limitarea actiunii (activitatii) Politiei la lupta contra oricarei forme de criminalitate.

Dar, nu trebuie uitat nici faptul ca Politia este totusi un organ al puterii de stat.
Si cand Guvernul se schimba, se schimba si ministri de interne, care sunt oameni politici, intr-o mare majoritate de cazuri.

Deci inevitabil, Politia isi schimba culoara sa politica, de buna voie sau nu !
Chiar si in tarile care nu poseda decat un singur sindicat.

Si atunci, nu este oare mai bine ca politistii sa aiba dreptul sa se "sindicalizeze" de "buna voie si nesilit de nimeni" in functie de ceea ce cred si ceea ce ei considera ca este bine si in favoarea lor ?

Acest drept al lor este o adevarata proba de democratie intr-o tara care se considera cu adevarat democratica si avansata din punct de vededre social si politic!


NOTA


In 1969 a fost fondata FASP (Federatia Autonoma a Sindicatelor de Politie) a Politiei Nationale franceze.

Contrar sindicatelor de functionari care cauta reprezentivitatatea prin intermediul marilor confederatii sindicale ale salariatilor-functionari (CGT, CFDT, FO, etc., a se vedea si articolele autorului: "Les grandes Organisations Syndicales": http://cufr-prpagrandesecolesfranaises.blogspot.ro/2012/01/les-grandes-organisations-syndicales.html;http://cufr-prpagrandesecolesfranaises.blogspot.com/2012/03/les-grandes-organisations-syndicales.html; http://cufr-prpagrandesecolesfranaises.blogspot.com/2012/03/les-grandes-organisations-syndicales_4.html), sindicalismul politienesc majoritar doreste sa-si conserve autonomia !

Incepand din 1986 toate corpurile de politie reau reprezentate in FASP :

- SNIP (Sindicatul National Independent al Politiei) al CRS (Compania Rebublicana de Securitate)

- SNPT (Sindicatul National al Politistilor "in tinuta")

- SGPP (Sindicatul General al Politistilor parizieni)

- SNO (Sindicatul National al Ofiterilor)

- SNUIP (Sindicatul National Unit al Inspectorilor de Politie)

- SNC (Sindicatul National al Comisarilor de Politie)

In 1997, dupa disparitia FASP, UNSA-Police se constituie in Federartie Sindicala a Politiei Nationale (Uniunea Nationala a Sindicatelor Autonome) : SNIP, SNUIP, SPCD – Sindicatul Politistilor "Commissaires Divisionnaires" (ex SNC), DIFFERENCE (Sindicatul General Autonom al Politistilor Parizieni, ex SGAP) si OBJECTIFS (Sindicatul Personalului Administrativ, Tehnic si Stiintific).

In 2004, UNSA-Police devine singurul sindicat profesionist, reprezentand toate categoriile de functionari al Politiei Nationale si al Ministerului de Interne.

De atunci, sindicatele fondatoare fuzionate isi inceteaza activitatea legala, iar functionarii diferitelor activitati socio-profesionale adera direct la UNSA - Police !

In 2006, SNPT adera la UNSA – Police.

Articolul cu imagini pe Investigatie Jurnalistica

http://investigatie-jurnalistica.blogspot.ro/2010/10/legislatia-europeana-sindicatelor-de.html

http://investigatie-jurnalistica.blogspot.ro/2010/10/culoarea-politica-sindicatelor-de.html

Articolul in Revista ProLex

(Sindicatul National al Politistilor si Vamesilor ProLex)

Revista%20ProLex%20nr.4.pdf

Legislatia%20europeana%20a%20Sindicatelor%20de%20Politie%20pag.1.pdf

Legislatia%20europeana%20a%20Sindicatelor%20de%20Politie%20pag.2.pdf

Legislatia%20europeana%20a%20Sindicatelor%20de%20Politie%20pag.3.pdf

Culoarea%20politica%20a%20Sindicatelor%20de%20Politie%20in%20Franta...

Culoarea%20politica%20a%20Sindicatelor%20de%20Politie%20in%20Franta...

Culoarea%20politica%20a%20Sindicatelor%20de%20Politie%20in%20Franta...

Share

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

The Best betting exchange http://f.artbetting.netby ArtBetting.Net
All CMS Templates - Click Here
Copyright © NecenzuratMM.ro 2009-2019