UK Bookmakers

Legi nescrise ale Republicii franceze. Conjectura lui Matelly. Eppure io credo!

Scris de Thomas CSINTA. Posted in Ancheta


In acest articol prezint un punct de vedre strict personal in privinta analizei activitatii social-politice si stiintifice al  Lt. Col. Jean-Hugues Matelly, in cadrul Jandarmeriei Nationale (franceze) si cercetator socio-politolog la Centrul  National de Cercetare Stiintifica (Franta).  In nici un caz, sub nicio forma, interpretarile mele in ceea ce priveste aceasta analiza nu pot fi reprosate acestuia, al carui punct de vedere il sustin si pentru care am un profund respect si nici trusturilor de presa ale caror corespondent sunt la Paris (Stirile MM-Necenzurat, Politia Capitalei-Bucuresti, respectiv, Organizatia pentru Apararea Drepturilor Omului-Natiunile Unite).

 

Conjectura lui Matelly

Din pacate, analiza socio-politica  a lui Jean-Hugues Matelly, Locotenent-Colonel in cadrul Jandarmeriei Nationale franceze si Cercetator Stiintific la CNRS (Centrul National de Cercetare Stiintifica), privind "fuziunea la rece" a Jandarmeriei Nationale (GN) cu Politia Nationala (PN), chiar si dupa "radierea pe viata" al acestuia din Corpul de Armata al Jandarmeriei Nationale, pentru aceasta, ramane doar o conjectura[1]avand in vedere faptul ca aceasta era "infirmata" categoric, atat de catre Guvernul francez (pe atunci, Francois Fillon I), cat mai ales de catre fostul Presedinte al Republicii franceze, Nicolas Sarkozy (2007-2012), pe atunci Presedinte, care a semnat el insusi acest document pe 25 martie 2010 (nepublicat in JO !), fiind pentru prima oara din intreaga istoria a celei de-a V-a Republici franceze (1958 -) ca o asemenea masura disciplinara sa fie luata de catre un Presedinte de stat,  contra unui  jandarm-cercetator. (A se vedea pentru detalii si articolul autorului legat de aceasta problemattica  de exceptie: "Legi nescrise ale Republicii Franceze. Un pacat fatal al unui fost Presedinte de Stat francez": http://investigatie-jurnalistica.blogspot.ro/2010/12/un-pacat-capital-al-uni-presedinte-de.htmlhttp://necenzuratmm.ro/ancheta-necenzurata/44749-legi-nescrise-ale-republicii-franceze-un-pacat-fatal-al-unui-fost-presedinte-de-stat-francez.html).

Si totusi, s-ar parea, cel putin la prima vedre, ca politicienii francezi (clasa politica franceza), n-au facut decat sa "valideze", indirect Conjectura lui Matelly, prin intermediul unor organizatii neguvernamentale sau institutii ale statului (ale Administratiei centrale!), care il sustin direct, prin luarea unor decizii care "converg in norma" (in sens tare!) catre "asimilarea" GN de catre PN.

Prezentam pe scurt cateva dintre aceste masuri (principalele), care sunt mai putin cunoscute (sau deloc !) publicului.

Desi Franţa este una dintre cele cinci ţari recunoscute oficial prin Tratatul de neproliferare nucleară ca Stat posesor de arme nucleare[2] (cu cele 395 de ogive nucleare), fiind considerata a doua mare putere nucleara (dupa SUA) si FAF (Fortele Armate franceze impreună cu armata Regatului Unit al Marii Britaniei), este una dintre cele mai dotate si perfomante armate, nu numai din Europa (dar si in lume!), din punct de vedere financiar (impreuna cele doua ţari reprezentand cca 45% din cheltuielile militare ale UE), desi Franţa consacră armatei ceva mai putin de 3% % din PIB  (un buget de cca 50 de miliarde de Euro, în timp ce majoritatea ţărilor UE consacră doar 1,5 %), Jandarmeria Nationala (GN) franceza (care alaturi de Armata Terestra, Armata Aerului si Marina Militara compun FAF-Fortele Armate Franceze), este un Corp de Armata, "anemic", pe cale de "disparitie", pe de o parte, atat in detrimentul celorlalte corpuri armate militare, cat si in detrimentul celui armat civil, Politia Nationala (PN), pe de alta parte.

Datorita reduceri bugetare masive (masuri economice severe !) in toate sectoarele de activitate ale Jandarmeriei, de toate tipurile, GN pare sa fie o masina de lux careia îi lipseste carburantul.

Masa salariala, care reprezenta cca 4/5 din bugetul total a fost redusa cu cateva procente (in doua cifre !), iar pana la sfarsitul acestui an, aproape 4.000 de posturi de functionari vor fi suprimate, in special, in zona de competenta a PN.

Numarul de km parcursi cu vehicule utilitare dar si cu motociclete ale GN se va reduce considerabil, zona periurbana (aria metropolitana) ramanand, practic, descoperita, iar MAN îi va impune dematerializarea procedurilor interne si externe.

Daca anumite recomandari pentru jandarmi nu sunt considerate decat de "bun simt", cum ar fi stingerea luminilor la iesirea dintr-o incapere (birou) sau folosirea unui singur vehicul (cind este posibil) in cazul in care mai multi jandarmi se deplaseaza in aceasi directie (zona de activitate), altele, ca reducerea numarului de km parcursi in zonele periurbane (aria metropolitana), alocarea unui vehicul utilitar pentru 10-15 jandarmi sau timpul afectat schimbului unei baterii, respectiv, a unor bujii (valoare mai mica de 100€) de una sau doua luni (din lipsa de fonduri !), reducerea convorbirilor telefonice atat pe telefon fix cat si pe mobil (prin suprimarea de numere de telefon), par de-a dreptul, alarmante, lipsite de "bun simt", ceea ce multora îi aduce aminte de Franta anilor 50-60, in special de perioada razboiului de independenta a Algeriei (1 noiembrie 1954-9 septembrie 1962).

In plus, jandarmii mai au si surprize si nu intocmai, din acelea placute. 

La Brest (Departamentul Finistère, Regiunea administrativa Bretania, vestul Frantei), militarii EGM (Escadronul de Jandarmerie Mobila), aveau acces la piscina, in cadrul sedintelor de antrenament colectiv, la Lanion, la o baza a Marinei Militare.

Spre marea lor mirare, in octombrie 2009, (dupa trecerea GN de la 1 ianuarie 2009 sub tutele Ministerului de Interne, din punct de vedere operational si bugetar), accesul lor gratuit la aceasta baza a fost interzis.

Ceea ce este interesant este faptul ca desi costul acestui "dispozitiv" era numai de cca 1.000 de euro (anual), se pare ca EGM nu si-ar mai fi permis !

A fost necesara interventia patronului jandarmilor bretoni, Generalul Serge Caillet, respectiv, al Prefectului Maritim si Vice-Amiral al Escadrilei Anne-François de Saint Salvy, Pauly Patrice, pentru ca diferendul sa fie reglat.

In ceea ce îi priveste pe GAV-i (Jandarmii Adjuncti Voluntari), primele lor de alimentatie (prime amlimentare) au intarziat in repetate randuri chiar si luni de zile.

Si tot din cauza masurilor economice severe, pentru a caror punere in practica au fost numiti la Directia Generala a Jandarmeriei Nationale (DGGN), militari de cariera (adevarati!), la 1 martie 2009, ca : GCA (General de Corp de Armata) Bernard Mottier, Inspector al GN; GB (General de Brigada) Pierre Garcin, Seful Cabinetului Directorului General; GB Laurent Muller, avansat la gradul de GD (General de Divizie), numit Seful RH (Resurse Umane) al DGGN, iar alti doi Ofiteri Superiori, Colonelul Hervé Renaud si Colonelul Bertrand Soubelet, avansati la gradul de GB au fost numiti in alte posturi de decizie in cadrul DGGN, respectiv, inca din 1 decembrie 2008, in locul Generalului Bernard Belondrade, a fost numit Generalul Guy Crouvizier, ca patron al Rezervistilor.

In ciuda faptului ca OND (Observatorul National al Delincventei) prezidat de catre Alain Bauer publica rezulte din ce in ce mai nesatisfacatoare in ceea ce priveste rata criminalitatii in Franta.

Conform acestor documente statistice, la sfarsitul anului 2008 (cand la sugestia lui Sarko se pun "bazele" fuzionarii dintre PN si GN), in Franta Metropolitana (continentala), numai criminalitatea legata de bunuri materiale a scazut la 2.243.498, ceea ce reprezinta o scadere cu 5,1% fata de anul 2007.

In rest, toate celelalte tipuri de infractiuni (criminalitati) sunt intr-o crestere considerabila, chiar alarmanta!

Numarul de crime comise contra integritatii fizice (coroprale) a crescut semnificativ ajungand la 443.871 din care 217 omucideri, ceea ce reprezinta o crestere de 2,9% fata de 2007.

Numarul de escrocherii si infractiuni economice a crescut cu cca 10-11% fata de anul 2007, ajungand la 380.000.

PN si GN au constatat 385.000 de infractiuni in cadrul actiunilor lor, adica o crestere cu cca 9% fata de anul precedent, 2007.

Numarul informatiilor judiciare (deschidere de dosare penale) privind persoanele fizice si morale (juridice) a crescut si el considerabil la 1.172.393, adica o crestere de cca 3,9%, iar numarul arestarilor (GAV-gardé à vue) a crescut cu cca 3,3%, ajungand la 577.816.

In ceea ce priveste elucidarea (solutionarea) dosarelor criminale desi numarul lor a inregistrat o "timida" creste de cca 3% in ultimii ani, ajungand la 1.338.379, acesta inseama numai o crestere cu un procent de 1,5% fata de rata anului 2007, adica 37,61%, ceea ce insa este un procent relativ scazut!

In schimb, PTS (Politia Tehnica si Stiintifica) a realizat un scor mai bun avand insa in vedere utilizarea echipamentelor de ultima generatie si punerea la punct al FNAED (Fisierul National Automatizat al Amprentelor Digitale) si FNAEG (Fisierul National Automatizat al Amprentelor Genetice), ceea ce a permis solutionarea a 2.208 de dosare criminale, o crestere substantiala de cca 23% !

Pe de alta parte, din contra in ciuda restructurarii Jandarmeriei, conform unor documente (Ordonanta din 29 ianuarie 2009), aceasta recruta masiv ofiteri din Scolile de Inalte studii Militare: St. Cyr (15), Navala (2), Salon de Provence (2), Capitani al Armatei active (10); Masteranzi Militari (30), Functionari (5), iar din Scolile Militare de Subofiteri (50).

Nici personalul tehnic si administrativ nu a fost neglijat: Master (6) ; Licenta (8) ; Militari al GN (absolventi de Liceu, 20).

Ordonanta din 20 ianuarie 2009 creaza si 8 posturi de administratori, ofiterilor candidati in posturi civile.

In plus, Decretul n° 2009-127 din 4 februarie 2009 creaza o Sectie de Cautare al Jandarmeriei la Pamandzi, in Insula Mayotte [D(R)OM-Departament-Regiune francez peste mari in Arhipelagul Comore, Canalul Mozambic, Oceanul Indian), cu statut de COM-Colectivitate teritoriala franceza nemetropolitana autonoma, conform revizurii constitutiei din 28 martie 2003, (fosta TOM-Teritoriu nemetropolitan francez autonom inainte si redevenita D(R)OM din 2011).

Chiar si decoratiile, erau si ele la ordinea zilei, conform Decretului n° 2009 (161, 162, 163)  din 12 februarie 2009 !

Pentru perioada 1 ianuarie 2009 -31 decembrie 2011 ele se prezinta astfel :

I. Legiunea de Onoare

- Civili: 4 "Grand’ Croix", 12 "Grands Officiers", 72 "Comandori", 384 "Ofiteri", 2980 "Cavaleri".

- Militari: 3 "Grand Croix", 12 "Grands Officiers", 72 "Comandori", 346  "Ofiteri", 1.000 "Cavaleri".

II. Ordinul National de Merit

- Civili: 6 "Grand’ Croix", 12 "Grands Officiers", 140 "Comandori", 720 "Ofiteri", 3.400 "Cavaleri".

- Militari : 5 "Grand’ Croix", 12 "Grands Officiers", 470 "Ofiteri", 1800 "Cavaleri".

III. Medalii militare : 3.500 anual (2009, 2010, 2011).

O disfunctie si disconcordanta totala intre "teorie" si "practica" !

Cel putin in aparenta !

Provocari au existat si din partea sindicatelor, printre care merita sa semnalam "Aliance" (al doilea sindicat ca marime al agentilor publici insarcinati cu ordinea publica) cu ocazia Congresului lor la Paris. (A se vedea pentru detalii si articolul autorului consacrat acestei problematici: "Legislatia europeana si Culoarea politica a Sindicatelor de politie": http://necenzuratmm.ro/dezvaluiri/43502-legislatia-europeana-si-culoarea-poltica-a-sindicatelor-de-politie.html).

Ei solicitau crearea unei DGSI (Directie Generala a Securitatii Interne) din care sa faca parte atat PN, respectif PFA (Politia de Frontiera si a Aerului), cat si Jandarmii, prin intermediul careia sa se infinteze un nou corp de functionari:Jandarmi Civili, care sa aiba aceleasi drepturi civice ca si Corpul armat civil al Politiei. (A se vedea pentru detalii si articolul autorului: "Edvige si Cristina noile fisiere ale Directiei Centrale de Informatii Interne (DCRI)":http://necenzuratmm.ro/dezvaluiri/42042-edvige-cristina-noile-fisiere-al-directiei-centrale-de-informatii-interene-francez-dcri.html)

UNSA Police s-a opus cu fermitate deciziei fuziunii pentru ca prin acest proces, 240 de posturi de motociclisti CRS (Compania Republicana de Securitate) urma sa fie suprimate, cele mai afectate fiind unitatile din: Saint Brieuc, Orléans, Poitiers, Périgueux, Montauban, Perpignan, Avignon, Roane, Mulhouse si Tours. (A se vedea pentru detalii si articolul autorului consacrat acestei problematici: "Asediul": http://investigatie-jurnalistica.blogspot.ro/2010/07/asediul.html)


Eppure io...credo! 

 

Dupa cum era si de asteptat, miercuri pe 12 ianuarie 2011, Consiliul de Stat[3] (francez) a anulat suspendarea din Corpul Militar al GN (Jandarmeria Nationala franceza) al lui Jean-Hugues Matelly, jandarm - cercetator stiintific asociat la CNRS (Centrul National de Cercetare Stiintifica).

El a fost "radiat pe viata" pe 25 martie 2010, printr-un decret prezidential, semnat de catre Nicolas Sarkozy (2007-2012) datat din 12 martie (nepublicat in JO!), din corpul militar caruia îi apartinea (fara precedent in timpul celei de-a V-a Republicii!) pentru ca a avut curajul sa se opuna in analizele sale socio-politice, „fuziunii la rece” dintre GN (Jandarmeria Nationala), un corp armat militar aflat pana la 1 ianuarie 2009 sub tutela Ministerului Apararii si PN (Politia Nationala), un corp armat civil aflat in subordinea Ministerului de Interne. (Pentru aprofundarea problematicii a se vedea si articolele autorului: Un pacat fatal al unui fost presedinte de stat francez" http://investigatie-jurnalistica.blogspot.ro/2010/12/un-pacat-capital-al-uni-presedinte-de.html; „Conjectura lui Matelly”:   http://investigatie-jurnalistica.blogspot.ro/2011/01/conjectura-lui-matelly.html; „Criza de identitate a Politiei Romane. Politia Romana incotro?:  http://investigatie-jurnalistica.blogspot.ro/2009/06/criza-de-identitate-politiei.html).

Lt. Colonel Jean-Hugues Matelly a sesizat aceasta institutie veche si prestigioasa care dateaza inca din evul mediu, in primavara anului 2010, contestand in fata acesteia decizia Presedintelui Frantei (pe atunci, Nicolas Sarkozy).

In fond si la urma urmei, Consiliul de Stat a „apreciat” decretul de radiere al lui Matelly semnat de catre Sarkozy, o sanctiune disciplinara „excesiv de severa”!

Cu alte cuvinte, merita sa retinem faptul ca aceasta institutie publica de mare prestigiu prezidata in mod traditional de catre Vicepresedintele acesteia, cu sediul in incinta IFSA (Insitutul Francez de Stiinte Administrative, Secretar general: Terry Olson), dispunand de 380 de functionari si contractuali (angajati temporar), printre care si numerosi inalti functionari ai statului, respectiv al IFSA, nu l-a contrazis pe Presedinte, considerand ca intr-adevar, Lt. Colonelul Jean-Hugues Matelly, Seful de Escadron al GN din Picardie, Comandat de Companie la Blois (Capitala Departamentului Loire et Cher, Regiunea Centre, aflata la jumatatea distantei dintre Tours si Orleans), s-a opus CDM (Codul de Deontologia Militara, care interzice libera exprimare in calitate de cetatean al Republicii !), insa, a considerat ca sanctiunea acordata acestuia de catre Sarkozy era „excesiv de severa”.

Chiar inainte ca Jean-Hugues Matelly, cercetator si doctor in stiinte politice la CNRS, sa-si exprime punctul de vedere in presa scrisa in cadrul unor analize sociologige, el a redactat un articol contestatar (in colaborare cu un coleg de la CNRS, Cristian Mouhana, civil!) privind "fuziunea" dintre PN si GN, precum si "efectele" ei nedorite, pe site-ul "Rue89" la sfarsitul anului 2008, cu putin timp inainte ca GN sa fie transferat "operational" si"bugetar" sub tutela Ministerului de Interne (incepand din 1 ianuarie 2009).

Ulterior, intr-un interviu acordat de catre acesta celebrului cotidian francez Figaro, el insista asupra faptului ca, din punctul lui de vedere, "soldatii sunt deasemenea cetateni, ceea ce ar trebui lor sa le permita sa participe la dezbateri publice pentru solutionarea problemelor in care sunt implicate interesele societatii civile "!

Mai tarziu, dupa excluderea lui din Corpul GN, Matelly scrie o carte despre eveniment care apare sub titlul "Affaire Matelly", la Editura JC Gawsewitch, Paris, 2010, ISBN 978-2-84186-422-5).
In urma deciziei luate de catre Consiliul de Stat, acesta nu "impune" ci doar "propune"Presedintelui Republicii, reintegrarea Jandarmului in Corpul GN, "recuperand" statutul sau de functionar fidel al statului ca si inainte de  "radierea pe viata" a lui, de catre acesta.

Insa, cu mentiunea ca "acesta se obliga sa respecte deontologia Corpului sau militar si sa renunte in cadrul lucrarilor sale de cercetare sociologica si politologica la comentarii si analize care sunt interzise de catre CDM, direct sau indirect".

Cu alte cuvinte, sa renunte la propriile sale convingeri socio-politologice si să „abjure, blesteme şi sa deteste” aceste opinii care sunt un „fals şi contrar Sfintei Scripturi”.

In sfarsit, cand inalta institutie il "gratiaza" pe jandarmul-cercetator hartuit si totul pare sa revina la normal, o surpriza.

Directia Generala a Jandarmeriei Nationale se autosesizeaza si anunta "angajarea unei noi proceduri disciplinare contra jandarmului Jean-Hugues Matelly"!

Revoltat, David Dassa-Le Deist, avocatul lui Matelly, precizeaza ca cel in cauza, "ereticul" Jean-Hugues nu aduce niciun fel de "prejudiciu moral" Corpului militar pe care il reprezinta, punand accentul mai mult pe faptul ca nu mai exista cazuri similare in jurisprudenta franceza.

In ceea ce il priveste pe "ne-militarul" Cristian Mouhana, co-autorul lucrarii lui Matelly, el se declara "scandalizat" pentru hartuirea lui, "niciodata utilizata intr-un asemenea context" si considera ca aceasta masura "reflecta proasta stare generala care domneste in cadrul GN si de care ierarhia nu doreste sa tina cont"!


COMENTARIUL AUTORULUI


In iarna anului 1998, incercand sa atrag atentia autoritatilor judiciare franceze asupra unor posibile erori judiciare care pot fi comise de catre sistemul juridic francez "aleatoriu" de tip "inchizitorial" (inchizitoriu), am publicat un articol in Revista Penitenciarelor "Les Gabelins New" (pentru detinutii) cu titlul  "Procesul lui Galilei[4]" (debutul meu in presa de investigatie criminala, a se vedea si aticolul original in limba franceza: http://investigatie-jurnalistica.blogspot.ro/2014/01/thomas-csinta-debutul-meu-in-presa.html) in care aratam faptul ca procedura noastra juridica de instructie criminala din 1808 (in Franta mileniului trei!), o adevarata reforma a vremii, mostenit de la inchizitie si adoptat de catre Napoleon, nu este altceva decit un "mise à jour" a Ordonantei din 1670, o adevarata "unealta", prin definitie, de tortura, in special psihologica, in miînile slujitorilor bisericii, ridicati la rangul de demnitari - justitiari, "intermediari" intre Dumnezeu si lumea muritoare, o procedura uzata moral care si astazi functioneaza dupa aceleasi principii si legi ca si la inceputul secolului XVII in Ecpoca Moderna.  (A se vedea pentru aprofundarea problematicii si articolele autorului consacrate acestei problematici: "Procesul Outreau. Cel mai mare proces de pedofilie din istoria tuturor timpurilor": http://investigatie-jurnalistica.blogspot.ro/2013/02/thomas-csinta-procesul-outreau-cel-mai.htmlhttp://investigatie-jurnalistica.blogspot.ro/2009/03/procesul-outreau-capitularea-sistemului.html"Sacalii"http://investigatie-jurnalistica.blogspot.ro/2009/03/sacalii.html; "Roland Agret, un simbol al erorilor judiciare din toate timpurile" : http://investigatie-jurnalistica.blogspot.ro/2010/11/roland-agret-un-simbol-al-erorilor_12.html; "Esecul societatii civile"http://investigatie-jurnalistica.blogspot.ro/2009/03/esecul-societatii-civile.html;  "O posibila reforma a Justitiei franceze. O reforma fara forma si fara fond" :  http://investigatie-jurnalistica.blogspot.ro/2010/08/o-reformla-fara-forma-si-fara-fond.html).

Ironia sortii face ca dupa 13 ani de la publicarea acestui articol, pe Jean-Hugues Metelly, il regasesc in Procesul lui Galilei, in urma cu aproape patru secole !

Adept al teoriei heliocentrice a lui Kopernic, Galilei este hartuit de inchizitie si condamnat la inchisoare pe viata pe 22 iunie 1633 la Santa Maria, fiind fortat de catre utoritatile bisericesti sa-si renege propriile sale idei si convingeri stiintifice din domeniul mecanicii ceresti si astronomiei.
Se presupune ca in timpul abjurarii acestora in Palatul Pontifical, Galilei ar fi "pronuntat" in tacere:  "E pur si muove (Eppur si muove)".

S-ar parea ca ar exista un paralelism surprinzator intre "dosarele criminale" (in ciuda celor patru secole!) ale fizicianului-matematicianGalileo Galilei si ale Jandarmului, politolog-socilog Jean-Hugues Matelly, amandoi oameni de stiinta.

Pentru ca ceea ce a impus Inchizitia (Biserica Catolica Romana) lui Galilei cu 380 de ani in urma, in linii mari, dintr-un punct de vedere "modern si democratic" (dupa parerea mea, in exclusivitate!), a impus si Consiliul de Stat ("Les Sages") lui Matelly !

Iar in momentul in care lui Matelly ei i-au cerut sa renunte la ideile sale, sa „abjure, blesteme şi sa deteste” aceste opinii, acesta ar fi rostit in tacere (presupunerea mea, in exclusivitate!) :

"Eppure io credo… !"

Cert, Matelly nu a fost condamnat la inchisoare pe viata ca "inaintasul" sau Galilei, chiar daca el va "recidiva" in ideile sale "abjecte", dar faptul ca Directia Generala a Jandarmeriei Nationale, aflata pe de o parte sub comanda lui Alain Juppe (pe atunci), Ministrul Apararii Nationale, un  prieten foarte apropiat a lui Sarko, iar pe de alta parte a lui Brice Hortefeux, un alt fidel intim al acestuia, ma face sa ma gandesc la "Teorema Clestelui" privind convergenta sirurilor in cadrul cursului de Analiza Matematica, care aplicata acestuia (in urma celor doua "constrangeri" co-laterale!), l-a redus pe acesta la tacere, din pacate, definitiv!


NOTA AUTORULUI


Indiferent de ceea au intreprins "cavalerii" lui Dumas (Les Trois Mousquetaires, tripletul Sarko-Jupe-Hortefeux) sau ce vor intreprinde in viitor omologii lor, indiferent de soarta lui Jean-Hugues Matelly (care nu risca decat cel mult sa fie din nou "radiat pe viata" din Corpul GN, putand oricum sa-si desfasoara activitatea sa de cercetator stiintific socio-politolog in cadrul CNRS!), indiferent daca Consiliul de Stat va mai interveni sau nu intr-un eventual nou diferend intre el si cei care nu-l mai vor in Corpul sau militar, Matelly a marcat istoria celei de-a V-a Republici, cel putin prin ceea ce i s-a intamplat, pentru ca el resprezinta un unicat !

Pe de-o parte, pentru ca o asemenea masura disciplinara care a fost luata contra lui, considerata pe buna dreptate si de catre Consiliul de stat : "excesiv de severa", este fara precedent in Franta, iar pe de alta parte, pentru ca o asemenea masura nu va mai fi luata, sigur, niciodata!

Chiar daca nu ne este indicat sa facem afirmatia  "niciodata", niciodata.

Pentru ca o asemenea masura ca face parte din sistemul de nescrise ale Republicii Franceze!

 

__________________________

[1] Conjectura  (in matematica), o  este o asertiune (o propozitie) pentru care nu cunoastem inca demonstratia, dar pe care o “banuim” ca este adevarata, in absenta unui contra-exemplu. In anumite situatii ea poate fi utilizata (aleasa) ca o ipoteza sau postulat pentru studiul altor enunturi. Daca o conjectura nu poate fi solutionata utilizand axiomele uzuale, ea poate fi aleasa ca o noua axioma. In practica, “in viata de zi cu zi”, o conjectura este o ipoteza care care nu a fost inca confirmata. Exista si conjecturi care nu sunt nici confirmate dar nici infirmate!


[2] Energia Nucleara contribuie la productia mondiala de energie cu cca 6%, clasandu-se in urma hidroelectricitatii si a energiilor renuvlabile care furnizeaza cca 7% din totalul energiei. In 2002, cele cinci mari puteri nucleare (SUA, Franta, Rusia, Marea Britanie si China) dispuneau de 245 de reactoare nucleare militare dispuse pe 182 nave de razboi. Intre 1954-2002, cca 760 de reactoare nucleare au fost construite in lume care au servit la propulsarea navelor de razboi, fara a tine cont de reactoarele nucleare utilizate pentru productia de plutonium. In 2006, 442 de reactoare de mare putere functionau in 31 de tari, producand in total 370GW, reprezentand cca 17% din din electricitatea mondiala. Numai trei state (SUA, Franta si Japonia) detin 49% din totatul asezamantelor nucleare si produc 57% din electricitatea produsa de catre centrale nucleare. SUA, care ocupa locul unu in privinta numarului de reactori nucleari activi (104 in 2007 distribuite in 70 de centrale in activitate), produc cca 20% din electricitatea necesara lor, gratie centralelor nucleare, aflate sub controlul NRC (Nuclear Regulatory Commission). Franta, a doua mare puetre nucleara (68 de reactoare in 2010, distribuite in 19 centrale nucleare), aflate sub controlul ASNF (Autorité de Sûreté Nucléaire Française) se claseaza pe primul loc in lume in termini de electricitate de origine nucleara produsa pe cap de locuitor (dar si in ceea ce priveste procentul de energie nucleara din totalul energiei produse) si dispune de un centru de tratare a deseurilor nucleare (La Hague), precum si de o uzina de combustibl nuclear MOX (Mélange d'Oxydes/Mixed Oxide, fabricat din plutonium si uranium saracit) la Marcoule (cu reactori nucleari cu utilitate militara, pusa in functiune in 1956), unde sunt efectuate cercetari legate de Bomba atomica al FDNF (Fortele de Disuaziune Nucleara Franceze). In Franta, in 2010, peste 90% din productia de energie electrica era de natura nucleara. In 2009, Japonia (in care 35% din energia electrica necesara tarii este de origine nucleara) cu cele 55 de reactoare nucleare ale sale, repartizate in 17 centrale nucleare se clasa pe locul trei, dupa SUA si Franta. Pe locul patru se claseaza Rusia cu 31 de reactoare dispuse in 10 centrale nucleare (2006) care produc cca 16% din totalul energiei electrice necesare tarii. Locul cinci este ocupat de catre Marea Britanie cu 23 de reactoare nucleare distribuite in 9 centrale nucleare care produc cca 23% din totalul de electricitate nationala. Comparat cu cca 372 GW la sfarsitul anului 2007, puterea cumulata in reactoare nucleare in 2030 ar trebui sa fie intre 447-691 GW conform AIEA (Agentia Internationala de Energie Atomica) si 416-519 GW conform AIE (Agentia Internationala de Energie). In schimb, 319 din cele 439 de reactoare nucleare vor fi scoase din functiune pana la sfarsitul anului 2030, ceea ce inseamna pierderea unei capacitate energetice de 266,4 GW din cea de cca 375 GW astazi. Astfel, in 2030 nu vor ramane in functiune decat 120 de reactoare, dintre cele care actualmente sunt in activitate, pentru a produce 105,8 GW, adica 28,4% din productia anului 2008. Restul de reactori va fi construit pana in 2030 (constructia unui reactor, in medie fiind de cca 5 ani), ceea ce va permite cresterea puterii totate cu cca 21%-87% fata de anul 2007, conform AIEA si cu cca 12%-40%, conform AIE. Energia nucleara furnizeaza cca 8% din energia consumata in SUA, cca 14% in Europa si 38% in Franta. In Asia, ea este utilizata in principiu in Japonia (14% din energia consumata), in Coreea de Sud (cca 13%), in Taiwan (cca 10%), in India (cca 1,4%), in Pakistan (cca 0,9%) si in China (cca 2,4%). In America de Sud, principalele state consumatoare sunt: Argentina (cca 2,4%) si Brazilia (cca 1,9%). Europa si ex-URSS produc aproape jumatate din energia nucleara mondiala (46%) iar America de Nord cca 33,6%. Aprovizionarea mondiala cu electricitate este asigurata intr-un procent aproape de 2/3 de catre centrale termice clas care functioneaza cu carbon (39%), cu petrol (10%) si cu gaz natural (15%). Electricitatea nucleara nu contribuie decat cu cca 17-18%, iar hidroelectricitatea si energiile renuvlabile cu cca 19%. Cei mai mari producatori de electricitate nucleara sunt (2009, in perioada "fuziunii la rece" a GN cu PN) : SUA (798,7 TWh, 101.163 GW, 20,2% din totalul energiei electrice), Franta (491,7 TWh, 69.236 GW, peste 90%), Japonia (263,1TWh, 47.348 GW, 28,9%), Rusia (152,8 TWh, 23.084GW, 17,8%), Germania (127,7 TWh, 20.339 GW, 26,1%), Coreea de Sud (141,1 TWh, 17.716 GW, 34,8%), Canada (85,3 TWh, 12.679 GW, 14,8%),Ukraina (77,9 TWh, 13.168 GW, 48,6%), China (70,1 TWh, 8.587 GW, 1,9%), Marea Britanie (62,9 TWh, 11.035 GW, 17,9%), Spania (50,6 TWh, 7.448 GW, 17,5%), Suedia (50,09 TWh, 9.399 GW, 34.7%) si Belgia (45 TWh, 5.943 GW, 51,7%). Total mondial: 2.560 TWH, 374.690 GW, cca 14% din totalul energiei de toate tipurile, confundate. 

 

[3]Consiliul de Stat este o institutie publica foarte veche datata inca din timpul Evului Mediu, avand sediul general din 1875 la Paris, in Palatul Regal („Palais Royal” Sectorul 1, la nord de Louvre), si are doua misiuni complementare: 1) Acorda consultanta Guvernului francez; 2) Este cea mai inalta jurisdictie de ordin administrativ. Daca in cadrul primei sale misiuni, el este consultat de catre guvern, in principiu, in cazul proiectelor de lege, in cadrul cele de-a doua misiuni el este subordonat deciziei Tribunalului Conflictelor care mediaza conflictele de competente. Vicepresedintele Consiliului de Stat este primul functionar al Statului francez, calitate in care el este cel care prezinta Presedintelui Republicii doleantele si deciziile luate in numele Administratiei Publice, a Magistraturii, a Intreprinderilor Publice, etc. In calitatea sa de consultant al guvernului, dupa revizuirea constuitutiei din 23 iulie 2008, Consiliul de Stat poate examina deasemenea si propozitiile (textele) de lege. El emite un aviz in privinta regularitatii juridice ale acestor texte, precum si privind forma lor, respectiv, oportunitatea lor administrativa, care poate da nastere la un „text modificat” sau la refuzul lui in forma sa initiala, avand obligatia sa o transmita Guvernului, fara obligatia de a-l publica in JO. Desi guvernul poata sa nu tina cont de avizul Consiliului de Stat, care anual adreseaza Presedintelui Republicii un raport public care enunta, in special, reformele de ordin legislativ, de reglementare sau administrativ propuse de catre el, proiectelor de lege este obligat sa-l consulte. In cadrul misiunii sale de cel mai inalt nivel al Juridictiei Administrative care judeca (mediaza) recursurile contra Autoritatii Publice, Consiliul de Stat se pronunta asupra: recursurilor pentru abuz de puetre, orientate, cu precadere, contra decretelor si ordonantelor cu carcter de reglementare ale ministerelor si contra deciziilor anumitor autoritati administrative independente; asupra diferendelor privind electiile regionale si ai reprezentantilor francez in Parlamentul European, respectiv, asupra litigiilor privind numirea functionarilor prin decret Prezidential (Rector, Prefect, Ambasador, etc.) pe baza art.13 din Constitutie; asupra rezultatelor litigioase ale alegerilor cantonale si municipale. Sesizat, el poate reprezenta o jurisdictie de casatie sau sa fie judecator suprem in cazul unor decizii jdecatoresti pronuntate de catre alte jurisdictii, fie de drept comun (Curtea Administrativa de Recurs si Tribunalele Administrative), fie de jurisdictii speciale (Curtea de Conturi sau sectiile disciplinare ale Consiliilor Nationale Profesionale). Membrii Consiliului de Stat, formand un Corp de Functionari sunt ierarhizati in Vicepresedinte, Presedinti de sectii, Consilieri ai Statului in servicii ordinare si exrtraordinare, un Responsabil cu receptionarea plangerilor, precum si auditori de Clasa I si II (care sunt in exclusivitate al celebrei scoli de inalte studii administrative ENA-Scoala Nationala de Administratie). Din punct de vedere juridic, membrii Consiliului de Stat, spre deosebire de membrii jurisdictii administrative ca jurisdictiile financiare, Curtile Administrative de Apel si Trbunalele Administrative, nu sunt magistrati ci functionari. Presedintia Consiliului de Stat a fost asigurata din 1830 de catre: Vicontele Charles-Henri Dambray  (Cancelar al Frantei, 1830), Ducele Victor de Broglie  (1830), Joseph Mérilhou (1830), Félix Barthe  (1830-1831), Jean-Charles Persil (1834-1836), Paul Jean Pierre Sauzet (1836), Jean-Charles Persil (1836-1837), Félix Barthe (1837-1839), Amédée Girod de l'Ain (1839), Louis Marie de Lahaye, vicomte de Cormenin (juin 1848), Alexandre-François Vivien (1848-1851), Pierre Jules Baroche (1852), Olivier SainsèreEugène Rouher (1852-1855), Félix Esquirou de Parieu (1855-1870), Jules Dufaure (1871-1872), Odilon Barrot (1872-1874), Paul Andral (1874-1879), Faustin Hélie (1879-1885), Charles Ballot (1885-1886), Édouard Laferrière (1886-1898), Georges Coulon (1898-1912), Alfred Picard (1912-1913), René Marguerie (1913-1919), Henry Hébrard de Villeneuve (1919-1923), Clément Colson (1923-1928), Théodore Tissier (1928-1937), Georges Pichat (1937-1938), Alfred Porché (1938-1944), René Cassin (1944-1960), Alexandre Parodi  (1960-1971),  Bernard Chenot (1971-1979), Christian Chavanon  (1979-1981), Marc Barbet (1981-1982), Pierre Nicolaÿ (1982-1987), Marceau Long (1987-1995), Renaud Denoix de Saint-Marc (1995-2006), Jean-Marc Sauvé (din 3 octombrie 2006)

 

[4]Galileo Galilei (1564 –1642) a fost un fizician, astronom italian care a jucat un rol important în Revoluţia Ştiinţifică. Printre realizările sale se numără îmbunătăţirea telescoapelor şi observaţiile astronomice realizate astfel, precum şi suportul pentru copernicanism, el fiind considerat in repetate randuri: „părintele astronomiei observaţionale moderne”, „părintele fizicii moderne”, „părintele ştiinţei”, şi „părintele ştiinţei moderne”. Stephen William Hawking, marele fizician teoretician si cosmolog englez de la Universitatea Cambridge, specialist in teoriile gravitatii cuantice, Big Bang, Gauri negre, etc., a spus că „Galilei, poate mai mult decât orice altă persoană, a fost responsabil pentru naşterea ştiinţei moderne.” Mişcarea obiectelor uniform accelerate, predată în aproape toate cursurile de fizică la nivel de liceu şi început de facultate, a fost studiată de Galilei ca subiect al cinematicii. Contribuţiile sale la astronomia observaţională includ confirmarea prin telescop a fazelor planetei Venus, descoperirea celor mai mari patru sateliţi ai lui Jupiter (denumite în cinstea sa lunile galileene), şi observarea şi analiza petelor solare. Galilei a lucrat şi în ştiinţa aplicată şi în tehnologie, îmbunătăţind tehnica de construcţie a busolelor. Este inventatorul lunei in 1609 si cel care a descoperit petele solare, aratand ca Soarele se invarteste in jurul propriei sale axe in 25 de zile. Susţinerea de către Galilei a copernicanismului a dus la controverse în epocă, o mare majoritate a filosofilor şi astronomilor încă susţinând (cel puţin declarativ) viziunea geocentrică confom careia Pământul ar fi centrul universului. După 1610, când a început să susţină public heliocentrismul, Galilei a întâmpinat o puternică opoziţie din partea a numeroşi filosofi şi clerici, doi dintre aceştia din urmă denunţându-l inchiziţiei romane la începutul lui 1615. Deşi la acea vreme a fost achitat de orice acuzaţie, Biserica catolică a condamnat heliocentrismul ca fiind „fals şi contrar Scripturii” în februarie 1616, iar Galilei a fost avertizat să-si abandoneze susţinerea ideile, ceea ce a si promis să facă. Mai târziu, dupa ce şi-a apărat din nou părerile în celebra sa lucrare, Dialog despre cele două sisteme principale ale lumii, publicată în 1632, a fost judecat de Inchiziţie, găsit „vehement suspect de erezie”, forţat să retracteze şi şi-a petrecut restul vieţii în arest la domiciliu. Pe 15 februarie 1990, într-un discurs ţinut la Universitatea Sapienza din Roma, Cardinalul Ratzinger (ulterior devenit Papa Benedict al XVI-lea) a citat câteva păreri actuale asupra chestiunii Galilei ca alcătuind ceea ce el numea „un caz simptomatic ce ne permite să vedem cât de profundă este astăzi îndoiala faţă de era modernă, tehnologie şi ştiinţă.” Unele din ideile pe care le cita erau cele ale filosofului Paul Feyerabend, pe care l-a citat: „Biserica în vremea lui Galilei stătea mult mai aproape de raţiune decât Galilei însuşi, şi ea lua în consideraţie şi consecinţele etice şi sociale ale învăţăturilor lui Galilei. Verdictul său împotriva lui Galileo a fost raţional şi just iar revizuirea acestui verdict se poate justifica doar pe temeiul a ceea ce este oportun din punct de vedere politic.” Cardinalul nu a indicat clar dacă era sau nu de acord cu afirmaţiile lui Feyerabend. El a spus, însă: „Ar fi o prostie să construim o apologetică impulsivă pe baza acestor păreri.”  Pe 31 octombrie 1992, Papa Ioan Paul al II-lea şi-a exprimat regretul pentru felul în care a fost tratat cazul Galileo, şi a emis o declaraţie prin care recunoştea erorile comise de tribunalul bisericesc care a judecat poziţiile ştiinţifice ale lui Galileo Galilei, ca rezultat al unui studiu efectuat de Consiliul Pontifical pentru Cultură. În martie 2008, Vaticanul a propus completarea reabilitării lui Galilei ridicându-i o statuie în interiorul zidurilor Vaticanului. In luna decembrie a aceluiaşi an, în timpul evenimentelor ce au marcat a 400-a aniversare a primelor observaţii telescopice ale lui Galilei, Papa Benedict al XVI-lea i-a lăudat contribuţiile aduse de catre acesta astrofizii si astronomiei.

A se vedea si articolele cu imagini pe Investigatie Jurnalistica

http://investigatie-jurnalistica.blogspot.ro/2010/12/un-pacat-capital-al-uni-presedinte-de.html
http://investigatie-jurnalistica.blogspot.ro/2011/01/conjectura-lui-matelly.html

http://investigatie-jurnalistica.blogspot.ro/2011/01/eppure-iocredo.html

Share

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

The Best betting exchange http://f.artbetting.netby ArtBetting.Net
All CMS Templates - Click Here
Copyright © NecenzuratMM.ro 2009-2019